سلام به دوستای خوبم
عیدتون مبارک
شرمندهام که به خاطر مشغلهها کمتر می تونم بیاماینجا
راستشامروز داداش گلم آقاسیدحسین یه پیام برام فرستاد و اصرار داشت که همین امروزجوابشو بدم که نتیجهاش متن پایینه:
متأسفانه اینروزا، انتشار مطالب ضدمذهبی که اصطلاحاً بهش شبهه» میگن خیلی زیاد شده و نامردیِ سازندههاشوناینجوری که به صورت گزینشی و کاملاً غیرمنصفانه فقط قسمتی از حقیقت رو منتشر میکننکه متناسب با اهداف ضددینی اونا باشه و ایمان و اعتقاد مردم رو به شک تبدیل کنه.
مثلاً امتیازات» داده شده به پیامبر در آیه 50 و 51سورة احزاب رو میگن ولی محدودیتی» رو که دقیقاً در آیه بعدی برا ایشون وضع شده رونمیگن: خدا در آیه 52 خطاب به پیامبر(ص) میگه: بعد از این نی که هماکنون همسرتو هستن و خدا و رسولش رو به دنیا و زیورهایاون ترجیح دادن، ن دیگه بر تو حلال نیستن [یعنی از این به بعد نباید همسریبرگزینی] و نیز اجازه نمیدم حتی اگه نت را طلاق بدی به جای اونا، زن دیگهایبگیری، حتی اگه زیبایی اونها تو رو شگفت زده کنه.
اگه این 3 تاآیه رو خودتون بخونین حرفای مهمی رو که میخوام بگم بهتر میفهمین:
1- اول اینکه اصلاً چی شد کهاین آیات نازل شد:
جمعی از همسران پیامبر (ص) که چشمشون بهغنائم جنگی افتاده بود به ایشون گفتن نفقه(هزینه زندگی) ما رو زیادتر کنین، درحالیکه اون غنائم از طرف خدا برای فقرا و مصارف خاص خودش سهمیهبندی شده بود. آیه28 و 29 همین سوره نازل شد و خدا صریحاً به اونا گوشزد کرد که اگر دنیا و تجملاتاون رو میخوان، اجازه دارن برای همیشه از پیامبر (ص) جدا بشن، البته با گرفتنهدیه و بسیار محترمانه و اختیار دارن برن با کسای دیگه ازدواج کنن ولی اگه خدا وپیامبر و جوایز بسیار ارزشمند اون دنیا رو میخوان باید با همین زندگی سادة حضرتبسازن و بعد از رحلت پیامبر هم دیگه نمیتونن با کس دیگهای ازدواج کنن.
و تاریخ نشون میده که تمام خانومهای پیامبر(ص)، با آگاهی از محدودیتهایی کهخدا برای اونا بهخاطر موقعیت ممتازشون قائل شده بود، باقیموندن در کنار حضرت روترجیح دادن.(این نشون میده حضرت واقعا دوس داشتنی بودن)
2- از تاریخ معلومه که همسرایپیامبر (ص) بر سر گذروندن اوقات بیشتری با ایشون با هم به شدت رقابت داشتن و پیامبرمهربون (ص) رو با اون همه گرفتاریای مهم مملکتی در مضیقه قرار میدادن و از اونجا کهایشون به شدت اهل رعایت عدالتی خداپسندانه بودن، دچار سختی و مشقت میشدن و خدایحکیم، با نزول آیه فوق، دست پیامبر را در تقسیم اوقاتشون در بین اونها کاملا آزادگذاشت. (به نظر من اثر حکم خدا در این آیه این بود که توقع زنها و آزارهاشونکاسته بشه والا مطمئنم اندکی از رعایت عدالت و مساوات بین خانوما، توسط پیامبرخدا(ص)که بزرگترین الگو و نماد انصافه، کاسته نشده)
3- در قسمتی از آیه 51، مطلبیاومده که خیلی از اون دشمنای خدا و رسولش، سعی کردن معنی منفی رو ازش به دیگرانالقا کنن و دل مردم رو نسبت به پاکترین و وارستهترین پیامبرخدا، بد کنن و پیامبرعزیزمون را به امتیازطلبی جنسی متهم کنن.
اینمبگم که متاسفانه خراب کردن افراد و شخصیتها همیشه خیلی راحتتر از دفاعکردن ازاوناست
خصوصا تو جامعهای که بیشتر مردمش اهل مطالعهنیستن و از حقایق بیخبرن. توی این جوامع به راحتی با در کنار هم قرار دادن جملاتحق و باطل در کنار هم میشه اونا رو به اسم حقیقت به خورد مردم داد.
در اون آیه اومده که اگه زنی تمایلداشته باشه همسر پیامبر(ص) بشه و مَهری هم از ایشون مطالبه نکنه و در مقابل،پیامبر هم خودشون صلاح بدونن، می تونن با اون خانوم ازدواج کنن.
قابل توجهتون اینکه با وجود صدور چنیناجازهای از طرف خداوند اونچه که در عمل اتفاق میفته به گفته مفسرانی مثل ابن عباساینه که پیامبر(ص) در طول عمر شریف خودشون، از این حق انحصاری به هیچ وجه استفادهنکردن، اما مفسری دیگه نیز معتقده که تنها یک خانوم با این روش به همسری پیامبر(ص)دراومدن که بانویی بیوه یا مطلقه بودن و فرزندی به نام شریک داشتن.
4-میگن چراپیامبر اینقد همسر داشتن؟ اولبگم که چند همسری در اجتماع زمان پیامبر برخلاف زمان ما یه مسئلة بسیار معمولیبوده و یه دلیل مهمش میتونه این باشه که هنگامى كه پیامبر (ص) نداى اسلام را بلندكردن، تك و تنها بودن و تا مدتها جز عده محدود و كمى به ایشون ایمان نیاوردن، ازاونجا که حضرت(ص)، برضد تمام معتقدات خرافى عصر خودشون قیام كردن، طبیعیه كه همه اقوام و قبائل عربستانبر ضد ایشون بسیج شدن و باید از تمام وسائل براى شكستن اتحاد دشمناشون استفاده میکردنكه یكى از اونراهکارها که کاملاً عادی و متعارف بود، ایجاد رابطه خویشاوندى از طریق ازدواج باقبائل مختلف بود، چون محكمترین رابطه در میان اعراب، رابطه خویشاوندى محسوب مىشدو اونا، داماد قبیلهاشون رو یکی از اعضای قبیله خودشون حساب میکردن و دفاع از اونرو بر خودشون لازم، و تنها گذاشتنش را گناه بسیار زشتی مىشمردن.
قرائن زیادى در تاریخ وجود داره که نشون مىده بسیارى از ازدواجهاى پیامبر،این مدلی بوده و جنبه ى داشته.
5-تا حالا به این قضیه فک کردین که پیامبری كه در سن 25 سالگىكه اوج دوران جوانیشون بوده با یه خانوم چهلساله ازدواج مىكنن و تا 53 سالگى، تنها به همین یك زن ، قناعت مىکنن و به اینترتیب دوران جوانى خودشون رو پشت سر میذارن و به سن كهولت مىرسن و بعد به ازدواجهاىمتعددى دست مىزن که بیشتر اون خانومها، مسن، بچهدار و بیوه بودن، چه حکمت وفلسفهاى میتونه داشته باشه؟؟؟
خداییش بهنظرشما با هیچ حسابى میشه این ازدواجها رو میشه به انگیزههاى جنسى پیوند داد؟؟؟
خصوصاً اینكه مسأله چندهمسری کاملا یه مسئلةروتین، بسیار ساده و عادى در زمان ایشون بوده و حتى گاهى همسر اول به خواستگارىهمسر دوم مىرفته. در بعضى از کتابها نوشته شده كه پیامبر (ص) حتى در مواردى [به دلائل ی] فقط به خواستگارى بعضى از ن قبائل اکتفا میکردنبحارالانوار جلد 22 صفحه 191 و 192».
و اونا به همین حدش هم خوشحال بودند و مباهاتمىكردن كه زنى از قبیله اونا به نام همسر پیامبر ص نامیده شده و به این ترتیبرابطه و پیوند اجتماعى اونا با پیامبر ص محكمتر و در دفاع از ایشون مصممتر مىشدن.
6-و آخرین نکتهای که بهنظرم رسیداینه که با اینكه پیامبر ص مسلما مرد عقیمى نبودن ولى فرزندان كمى از ایشون بهیادگار مونده، در حالىكه اگر این ازدواجها بهخاطر جاذبة جنسى اون زنها انجام مىشدباید فرزندان بسیارى از ایشون به یادگار مونده باشه. مطالعة تاریخ، نشون میده کهپادشان و فرمانروایان بسیاری، حرمسراهایی با دهها و گاه صدها همسر، داشتن، اما همهعلمای تاریخدان تصدیق کردن که تعداد همسران پیامبر(ص) ما به تعداد انگشت دستهاهم نمیرسه که جز یکشون، بقیه از بین ن بیوه و مطلقه انتخاب شده بودن.
دوستان خوبم! اخیراً اینو به وضوح فهمیدم که دشمنای خدا میخوان ازدواج هاىمتعدد پیامبر اسلام ص رو دستاویز شدیدترین حملات مغرضانه به وجود مقدس ومطهر ایشونقرار بدن، و از اون افسانههاى دروغین درست کنن، غافل از اینکه سن بالاى پیامبربه هنگام این ازدواجها از یك سو و شرائط خاص سنى و قبیلهاى خانومهاشون و قرائنمختلفى كه در بالا به قسمتى از اون اشاره كردم، حقیقت رو آفتابى مىكنه و توطئههاىاین بیانصافا رو فاش مىکنه.
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa8465
درباره این سایت